EEN SITE WAAROP JE KUNT BOUWEN

Opdrachtgever

Timmerdorp Groningen

Impact

Honderden kinderen bouwen in vier dagen een mini-samenleving, met alle verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken.

Merkactivisme

Webdesign
Webontwikkeling
UX-design
Copywriting

Na 5 jaar is Timmerdorp een begrip in Groningen: vier dagen lang bouwen kinderen – en kinderen alleen – een dorp van pallets. Enorme bouwwerken komen tevoorschijn. Aan het eind van de week, wanneer de ouders, verzorgers en familie mogen komen kijken, is er een heus dorp verrezen op het Suikerunieterrein. Enkele tientallen vrijwilligers houden de boel in het gareel. Nu Timmerdorp als stichting volwassen is geworden, moet de website meegroeien.

Herstructureren en opnieuw opbouwen

In de loop der jaren is er een hoop informatie op de website van Timmerdorp verschenen. Voor deelnemers, vrijwilligers en bezorgde ouders moet immers te vinden zijn waar je stevige voetzooltjes kunt kopen, hoe laat het begint en wat je allemaal mee moet nemen. Naarmate er meer vragen kwamen, kwam er meer informatie. Alles werd onder elkaar gezet en de structuur van de website was steeds verder te zoeken.

De spijker op z’n kop

Eventcommunicatie gaat over efficiëntie, duidelijkheid en vindbaarheid. Een bezoeker moet in een oogopslag kunnen zien wat de 5 W’s (wie, wat, wanneer, waar, waarom) zijn van het event. Vervolgens moet informatie over eventuele kaartverkoop makkelijk vindbaar zijn en zijn veelgestelde vragen (met hun antwoorden) ook handig om bij de hand te hebben. Onze taak is helder: de nieuwe website zo structureren dat vorm en tekst bijdragen aan de kaartverkoop en informatieverstrekking rondom Timmerdorp.

Spijkers met koppen

Leuk, al die metaforen, maar het is echt zo. Enorme lappen tekst herstructureren is noodzakelijk als je je website overzichtelijker wilt maken. Schrijven is schrappen, zo luidt het credo van menig tekstschrijver. En vormgevers zijn ook blij met zo min mogelijk tekst.
In de vormgeving viel ook veel winst te behalen. Door kleuren te koppelen aan verschillende menu-items en de lay-out van de website te optimaliseren voor degene die hem moeten gaan gebruiken, werd het niet alleen een lust, maar ook een rust voor het oog.

Vragen staat vrij

Een vierdaags evenement, alleen voor kinderen, met vrijwilligers: dat levert een hoop vragen op. Natuurlijk kun je een hotline openen, een live-chat activeren of per mail alles persoonlijk beantwoorden, maar aangezien de organisatie ook grotendeels uit vrijwilligers bestaat, biedt een FAQ-pagina uitkomst. Online kan iedereen in zijn eigen tempo zoeken en lezen. We kozen daarom voor een uitklapmenu. Per Timmerdorp-onderwerp hebben we de vragen en antwoorden onder elkaar gezet. De antwoorden zie je pas als je op de vraag klikt. Zo vindt iedereen hopelijk snel het antwoord op zijn of haar vraag.

Een goede timmerman…..

heeft nooit last van zijn gereedschap. Wil je ook een goede, overzichtelijke website voor jouw (duurzame) event? Of heb je een website met zoveel tekst, dat je het overzicht kwijt bent en graag een objectieve schrapper wil? Neem dan contact op, dan gaan we voor je aan de schrap!

Meer weten?

Neem contact op:
Lisa van Os — 06 2750 4204

Back

De browser die je gebruikt is verouderd.

Zou je willen updaten?

Share