CAMPAGNE MAAKT DE CIRKEL ROND

Opdrachtgever

Stadsbeheer Gemeente Groningen

Impact

De Circulariteitshub in Groningen is onderdeel van de ambitie afvalvrij te zijn in 2025.

Merkactivisme

Communicatiestrategie
Campagne concept
Contentmarketing
Exhibit design
Activatie

‘Hoe betrek je als gemeente je inwoners bij de ontwikkeling van een plek waar vraag en aanbod omtrent afvalverwerking en herbruikbare grondstoffen elkaar vinden?’ Mistral gaf vorm aan het creatieve concept en de communicatiestrategie en integreerde de fonkelnieuwe identiteit tijdens 
de eerste publieke kennismaking met deze plek tijdens Let’s Gro: 
de Circulariteitshub!

Circuwattes?

Circulariteit, dus. Voor sommigen vanzelfsprekend, 
voor de meesten vooral iets waar je ‘ook nog iets mee moet’. En: wat is het eigenlijk precies?
Mistral gaf vorm aan een campagne die de complexe materie vertaalde naar een laagdrempelige boodschap. Immers: wat jij over hebt, kan een ander nog gebruiken. Wat geef jij door?

Doe wat je zegt

Wat is een ambitie waard zonder daadkracht? Om het goede voorbeeld te geven, hergebruikten we een bestaand afval-lettertype, ontworpen door creatieve collega’s uit Slovenië. Net zo effectief en minstens zo waardevol.
The Cleanest Font in the World werd in 2018 ontwikkeld door Futura DDB voor Ecologists Without Borders. Dank voor het door-geven!

GRONINGEN IS AAN DE BEURT

Bewuster kopen, hergebruik, minder weggooien en meer repareren: het zijn belangrijke stappen naar een wereld zonder afval. Daarom brachten we de boodschap nóg dichter bij de Groninger: bij het winkelen.

Denk en bouw mee

De Circulariteitshub is er nog niet. Gelukkig maar, want dat betekent dat de inwoners mee kunnen denken over de invulling ervan. Wat kan de gemeente doen om hen te helpen bij het produceren van minder afval? We nodigden ze uit voor Let’s Gro en daar hun steentje bij te dragen. Zo kan de gemeente Groningen samen met haar inwoners van 59% naar 99% circulair!’

Alles komt samen in de hub

De campagne heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd. Zowel offline als online activeerden we bewoners tot meedenken. Honderden mensen bezochten de tent op de Grote Markt en bijna 200 geïnteresseerden vulden de interactieve vragenlijst in. Zo gaven zij ook iets door. Ook gaven 15 betrokken burgers aan in het panel te willen, dat de gemeente blijvend adviseert gedurende het project.

Meer weten?

Neem contact op:
Jouke Zult — 06 5239 2093

Back

De browser die je gebruikt is verouderd.

Zou je willen updaten?

Share