CAMPAGNE MAAKT DE CIRKEL ROND

Opdrachtgever
Stadsbeheer Gemeente Groningen
Impact
De Circulariteitshub in Groningen is onderdeel van de ambitie afvalvrij te zijn in 2025.
Merkactivisme
Communicatiestrategie
Campagne concept
Contentmarketing
Exhibit design
Activatie

‘Hoe betrek je als gemeente je inwoners bij de ontwikkeling van een plek waar vraag en aanbod omtrent afvalverwerking en herbruikbare grondstoffen elkaar vinden?’ Mistral gaf vorm aan het creatieve concept en de communicatiestrategie en integreerde de fonkelnieuwe identiteit tijdens de eerste publieke kennismaking met deze plek tijdens Let’s Gro: de Circulariteitshub!
Circuwattes?
Circulariteit, dus. Voor sommigen vanzelfsprekend, voor de meesten vooral iets waar je ‘ook nog iets mee moet’. En: wat is het eigenlijk precies?
Mistral gaf vorm aan een campagne die de complexe materie vertaalde naar een laagdrempelige boodschap. Immers: wat jij over hebt, kan een ander nog gebruiken. Wat geef jij door?
Doe wat je zegt
Wat is een ambitie waard zonder daadkracht? Om het goede voorbeeld te geven, hergebruikten we een bestaand afval-lettertype, ontworpen door creatieve collega’s uit Slovenië. Net zo effectief en minstens zo waardevol.
The Cleanest Font in the World werd in 2018 ontwikkeld door Futura DDB voor Ecologists Without Borders. Dank voor het door-geven!
GRONINGEN IS AAN DE BEURT

