HOE BELANGRIJK IS WERK?

Opdrachtgever

Buro Waai

Impact

Buro Waai helpt mensen zingeving in hun werk te vinden en stimuleert hierdoor (werk)geluk.

Merkactivisme

Strategie
Branding
Naamgeving
Art Direction
Illustratie
PR
Copywriting
Webdesign
Webontwikkeling
UX-design

‘Als we de jacht op succes vervangen door de zoektocht naar betekenis, kan er wellicht iets veranderen,’ prijkt er op de achterkant van het boek dat Heidi Jansen schreef. Heidi is loopbaanadviseur en schreef het boek Werk & Zingeving. Dat boek groeide uit tot een onderneming: Buro Waai. Waai helpt mensen bij hun zoektocht naar zingeving in werk, waardoor werk niet langer een broedplaats is van burn-outs, maar een inspirerende en verrijkende omgeving is.

Meedoen aan wat er toe doet

Een onderneming met een sterk filosofisch doch pragmatisch karakter vraagt om een website die functioneel is, maar die ook inspireert en uitnodigt tot nadenken. Zulke complexe materie moet in de ontwikkeling van een logo en huisstijl sterk worden vereenvoudigd. Terug naar de kern, dus. Door een grid van cirkels te hanteren en hier losse figuren en elementen uit te halen, zijn zowel de individuen als de groepen vertegenwoordigd.

Van binnen naar buiten

Of je nou als werknemer of als werkgever op zoek bent naar betekenis: door de juiste vragen te stellen, kun je verandering teweeg brengen. Oftewel: impact maken. Mensen die zich ontwikkelen, beïnvloeden ook hun omgeving, waardoor de beweging groter wordt. We hebben dit gevangen in het ontwerp, van kleurkeuze tot typografie.

Loopbaanspel

Door vragen te beantwoorden en er met elkaar over te praten, word je je bewuster van welk werk passend zou kunnen zijn en wat jij daarvoor meebrengt. De antwoorden kun je samenvatten in een bondig overzicht op de werkbladen die bij het spel horen. Daarmee kun je gerichter op zoek naar werk en kun je je beter presenteren tijdens netwerk- of sollicitatiegesprekken.

Veranderen door de juiste vragen

Buro Waai neemt een stevig standpunt in als het gaat om de manier waarop wij met werk omgaan. Elke dag gaan er mensen met tegenzin naar hun werk, of zitten ze zelfs thuis met een burn-out. Met de visie dit tegen te gaan en zelfs de manier waarop we naar werk kijken te veranderen, past Buro Waai perfect in het rijtje van bedrijven die de wereld willen veranderen. Een visitekaartje met opvallend formaat en design zijn een logische volgende stap.
Een luchtige en plezierige, maar ook zakelijke en serieuze verschijning is het gevolg. Die twee kanten van zingeving en de zoektocht hiernaar worden benadrukt door enerzijds de speelse figuren en anderzijds de zakelijke typografie.

Waai, tell me waai

Last but not least: de naam is misschien wel het belangrijkste onderdeel van branding. De dubbelzinnigheid van de klank waai is snel ontdekt. Je continu afvragen waarom je dingen doet, leuk vindt of juist niet, draagt bij aan het besef wat de volgende stap in je leven moet zijn voor een evenwichtig, zinvol bestaan.

We waaien mee

Ook is de naam er overduidelijk een van de Bries-familie. Bries, Mistral, Waai, Corus, Windkracht 5… Wij gaan waar de wind der impact ons brengt.

Meer weten?

Neem contact op:
Lisa van Os — 06 2750 4204

Back

De browser die je gebruikt is verouderd.

Zou je willen updaten?

Share